Support Beste praksis Skriv proaktive beskjeder

Skriv proaktive beskjeder

Oppdatert: 13. oktober, 2022

Det finnes en rekke måter hvor man kan dytte en besøkende i en spesifikk retning på en nettside. Det kan gjøres med overskrifter, fremhevet tekst, CTA-knapper, et godt visuelt hierarki og en tydelig lenkestruktur. Og når det gjelder chat-funksjoner, finnes det også mange funksjoner som kan brukes for å fange oppmerksomheten til besøkende. En av dem er proaktive beskjeder.

Effektiviteten til Weply Chat avhenger selvfølgelig av hvor mange besøkende som viser interesse for den og ender opp med å samhandle med chatten. Uansett hvordan prosentandelene på nettsidene deres ser ut, tipper vi at du er interessert i å få enda flere personer til å samhandle med chatten, slik at en høyere andel av trafikken blir til varme leads.

Billede1

La oss starte med det praktiske. Avhengig av tekststørrelsen og fonten på chatten din, kan det være rundt 35-40 tegn. Du kan også bestemme når den proaktive beskjeden skal dukke opp. Hvor mange sider bør den besøkende ha vært inne på og hvor lenge bør de ha vært inne på sidene før beskjeden dukker opp? Det er opp til deg. Din Customer Success Manager vil selvfølgelig guide deg til å finne den beste løsningen basert på dine ønsker.

Tilpass beskjedene til kundene dine

Tilpassing av de proaktive beskjedene kan ha stor innflytelse på hvor mye av trafikken som konverteres til kjøpeklare kunder. Som utgangspunkt er den proaktive beskjeden «Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?». Men det er helt opp til deg om du ønsker å endre på den. Hvis du er vant til å kommunisere uformelt med kundene dine, kan det å starte hilsenen med for eksempel «Heisan», får flere til å åpne chatten og samhandle. Hvis du har en annen åpningsreplikk som er mer relevant for bedriften din, er det bare å endre den. Om ikke annet, kan det være verdt å prøve ulike tilnærminger for å se om konverteringen øker. Vi hjelper gjerne til med å finne den rette beskjeden, basert på våre data for bedrifter i samme bransje som din.

Her er noen eksempler på proaktive beskjeder for alle sider:

  • Trenger du hjelp? Du må gjerne snakke med meg.
  • Lurer du på noe? Jeg hjelper deg gjerne.
  • Heisan! Chat med oss hvis du lurer på noe.
  • Hei! Vi er her for å hjelpe deg.
  • Har du spørsmål?

Hvis du ønsker å endre den proaktive beskjeden som dukker opp på alle sidene, kan du enkelt slette den forhåndsinnstilte meldingen, skrive inn en ny melding og trykke på lagre. Du kan også tilpasse den proaktive beskjeden til hver av sidene for å gjøre opplevelsen mer personlig tilpasset og skreddersydd til hvor den besøkende befinner seg i kjøpsprosessen.

Billede2

Gjør chatten situasjonsbestemt

Men hva betyr det? Kort fortalt betyr det at du kan tilpasse chattens proaktive beskjed avhengig av hvilken side den besøkende er på. Og ja, du leste rett! Du kan lage unike proaktive beskjeder til hver side hvis du ønsker det. Vi ser at konverteringsraten øker på nettsider som bruker denne tilnærmingen.

Hvis den besøkende for eksempel er inne på prissiden din, kan du spør om interessen deres for prissetting, eller se det som en mulighet for å gjøre den besøkende oppmerksom på et spesifikt tilbud. Hvis den besøkende er på en karriereside, kan du spør om de ser etter nye utfordringer. Mulighetene er uendelige!

Her er eksempler på tilpassede beskjeder til unike URL-er.

  • Vil du vite hva boligen din er verdt?
  • Trenger du råd som kjøper?
  • Vil du at vi skal kalkulere prisen for deg? Skriv til oss her.
  • Interessert i å prøvekjøre en bil?
  • Har du spørsmål om tjenestene våre?

For å spesifisere den proaktive beskjeden din på ulike sider, legger du bare inn URL-en i høyre boks, skriver inn beskjeden til venstre og trykker på lagre. Meldingen dukker så opp når en besøkende er på den valgte siden.

Billede3

Vårt Customer Success Team sitter klare til å hjelpe deg med tips og triks hvis du trenger det. Vi har lang erfaring med flere bransjer og vet hva som fungerer avhengig av om du er bilforhandler eller eiendomsmegler. Så skriv til oss på support@weply.dk eller ring oss på +45 21 199 199 hvis du ønsker hjelp.


Skrivesperre?

Vårt Customer Success Team sitter klare til å hjelpe deg med tips og triks hvis du trenger det. Vi har lang erfaring med flere bransjer og vet hva som fungerer avhengig av om du er bilforhandler eller eiendomsmegler. Så skriv til oss på support@weply.dk eller ring oss på +45 21 199 199 hvis du trenger hjelp.


Få vite mer

Ønsker du å få vite mer om andre visuelle og kommunikative elementer du kan tilpasse? Ved opprettelse og design av livechatten, del 1 og del 2, kan du få en grundig omvisning av mulighetene og lære hvordan du gjør chatten din unik.

Behøver du hjelp?

+45 21 199 199

Våre telefontider er
mandag - torsdag 8.30 til 16.00
fredag 8.30 til 15.30

Vi prøver så langt som mulig å besvare alle e-post innen 24 timer.