Weply vs. Zendesk
Hos Weply mener vi at chatløsninger bør være en komplett løsning som skaper verdi på flere områder, og ikke bare er en leveranse av programvare. Weply er en livechat med personlig bemanning 24/7 som spesialiserer seg på leadgenerering. Det er det perfekte flerbruksverktøyet for både deg og kundene deres.
Eksternt bemannet chat
Muligheten for å kommunisere med virksomheter på nettet, og snakke med et ekte menneske, har gått fra noe vi håpet ville være mulig til noe vi nå forventer å kunne gjøre. Personlig bemannede chatter har kommet for å bli. I motsetning til Zendesk, bemanner Weply chattene sine selv. Vi har et team av grundig opplærte, utdannede og serviceinnstilte chatkonsulenter som funger som dine digitale resepsjonister. Ved å la Weplys chatkonsulenter håndtere kundehenvendelser på nettet, sørger du for at kundene får en god opplevelse på hjemmesiden deres uten å selv løfte en finger.
Tilgjengelig 24/7
Hjemmesider er den digitale tidsalderens butikker. De har ingen åpningstider, så det å være tilgjengelig døgnet rundt er avgjørende. En fysisk butikk uten ansatte fungerer ikke, og det samme gjelder for nettsider – det må være åpent og tilgang på personale 24/7. Det er derfor Weplys konsulenter er tilgjengelige 24 timer i døgnet, 365 dager i året, for å ta godt i mot de som besøker nettsidene deres og håndtere henvendelser. Med Zendesk avhenger tilgjengeligheten av dine interne ressurser. Og vår erfaring er at det ikke finnes mange virksomheter som klarer å dekke chatter utenfor normale åpningstider.
Vi kjenner hemmeligheten bak vellykkede samtaler på nettet
Hos Weply vet vi at ingen mennesker er like. Så hvorfor behandle alle kunder likt?
Vi vet at forskjellige mennesker har ulike måter å kommunisere på, og det er vår jobb å forstå hele konteksten av kundenes spørsmål, slik at du kan besvare henvendelsene deres på best mulig måte. Vi vet også at ikke alle kan gi like gode svar og bidra til å skape en god kundeopplevelse. Det er derfor vi har et team av chatkonsulenter som er spesialister på kommunikasjonspsykologi og dialoger via chat. De har blant annet fått grundig opplæring innen spørreteknikker, speiling og metakommunikasjon, slik at de kan bistå med å yte best mulig service til dine kunder.
Gjør chatten om til en leadgenererende maskin
Hjemmesider er den digitale tidsalderens butikker. De har ingen åpningstider, så det å være tilgjengelig døgnet rundt er avgjørende. En fysisk butikk uten ansatte fungerer ikke, og det samme gjelder for nettsider – det må være åpent og tilgang på personale 24/7. Det er derfor Weplys konsulenter er tilgjengelige 24 timer i døgnet, 365 dager i året, for å ta godt imot de som besøker nettsidene deres og håndtere henvendelser. Med Zendesk avhenger tilgjengeligheten av dine interne ressurser. Og vår erfaring er at det ikke finnes mange virksomheter som klarer å dekke chatter utenfor normale åpningstider.
Det er raskt og enkelt å komme i gang
Det å få Weply-chatten deres på plass er like enkelt som det høres ut som. Du kan få opp en døgnbemannet chat på bare 5 minutter.
Men hvorfor bør du det? Fordi Weply gir deg noe Zendesk ikke kan; en partner som spesialiserer seg på dialoger på nettet, som jobber med deg for å konvertere nettsidebesøkende til leads. I motsetning til Zendesk, krever ikke Weply interne ressurser for å opprettholde en fungerende chat. Ettersom chatten bemannes av eksterne chatkonsulenter, trenger du ikke å bruke noe tid eller ressurser på å lære opp ansatte i hvordan de skal besvare chatter og bruke plattformen. Weply er din eksterne partner som føles som en ekstra ansatt.
Chatten som belønnes av Google
Chatter påvirker SEO-rangeringen til nettsider. De fleste chatter vil ha en negativ innvirkning ettersom de reduserer sidens nedlastingshastighet. Men i motsetning til andre leverandører, vil Weplys raske og lette widget faktisk forbedre nettsidens SEO-rangering. Du kan oppleve økt autoritet for siden din på grunn av økt engasjement, noe som til syvende og sist skaper mer verdi for virksomheten, ettersom den kan bidra til å gjøre siden deres mer synlig i søkemotorer. Det er med andre ord ingen grunn til bekymring for negativ påvirkning på SEO-prestasjoner.