Weply vs. tawk.to

Både Weply og tawk.to er leverandører av livechat, og utvikler chatter for bedrifter som bemannes av ekte mennesker. Det er jo nærliggende å tro at de er ganske like. Det er de også, på noen punkter, men til syvende og sist er det to vidt forskjellige løsninger. Weply skiller seg ut ved å tilby en komplett chatpakke der bedrifter ikke trenger å løfte en finger eller betale en ekstra avgift for å få fullt utbytte av personlige dialoger.

group-chat

Personlig bemannet chat

Med Weplys chat, kan du føle deg trygg på at det alltid finnes et ekte menneske som sitter klart til å svare på henvendelsene fra dine nettsidebesøkende i chatten. Chatkonsulentene er våre interne ansatte og får løpende opplæring av oss. De blir bedre og raskere til å svare på chattene dine etter hvert som de blir bedre kjent med virksomheten og kundene deres. Med tawk.to kan du få en gratis chat online på nettsidene dine samt tilgang til systemet bak, slik at du kan svare på chatter selv. Men hvis du vil ha ekstern bemanning, koster det 1$ i timen å legge til chatkonsulenter i løsningen din.

Online 24/7

I motsetning til tawk.to, kan Weply garantere bemannet chat 24/7, 365 dager i året. Det vil alltid være et ekte menneske som sitter klart til å snakke med de besøkende på hjemmesiden din. Med tawk.to avhenger tilgjengeligheten din av dine egne ressurser ettersom dere må dekke chatten selv, med egne ansatte, eller betale ekstra for eksterne chatkonsulenter. Kostnaden for chatkonsulenter via tawk.to er 1$ i timen, mens gjennomsnittet hos Weply er 0.25$ i timen. Vi forstår viktigheten av at en virksomhet er tilgjengelig på nettet. Dataene våre viser at +50 % av alle kundechatter foretas utenfor klokkeslettene 08.00-16.00, og over 23 % av chattene foregår i helgene. Derfor er tilgjengelighet 24/7 en del av Weplys chat-løsning.

save-time
chat bubbles

Dyp forståelse for dialoger på nettet

Weply og tawk.to mener begge at personlig samhandling med kunder på nettet er avgjørende. Ingen chatboter, kun ekte mennesker. Det er imidlertid stor forskjell på hva slags ekstern bemanning de to chatteleverandørene tilbyr. Tawk.to tilbyr chatkonsulenter som håndterer chatter på engelsk, mens Weply har chatkonsulanter som snakker både norsk, engelsk, svensk, dansk og nederlandsk. Vi vet hvor viktig og praktisk det er for kunder å kunne skrive på sitt eget morsmål. Weplys agenter er spesialister på dialoger på nettet, ettersom de får opplæring i spørsmålsteknikker, speiling, dialoghåndtering og metakommunikasjon. Med disse ferdighetene, kan chatteagentene tilpasse hver eneste chat-dialog til den spesifikke kunden. Dette vil forbedre opplevelse av nettsiden for de som besøker den, noe som fører til mer fornøyde og lojale kunder.

Ta chatten til nye høyder med leadgenerering

Det å motta massevis av kundehenvendelser enten via telefon, e-post eller kontaktskjemaer er enhver virksomhets drøm. Men det kan fort bli et mareritt hvis flertallet av henvendelsene ikke er relevante. Det kan bety mye bortkasta arbeidstid. Med Weplys chatløsning kan du unngå dette. Vi innhenter, sorterer og videresender leads med kunder som lever opp til dine krav. Ett av kravene dine kan for eksempel være at kunden må oppgi telefonnummer, e-post og bo i et bestemt område. Tilsvarende tjeneste finnes ikke hos tawk.to – faktisk, er Weply de eneste på markedet som tilbyr denne typen leadgenerering 24/7.

funnel-ROI
easy-implementation

Enkel og rask implementering

Det er ingen kompliserte prosedyrer for å komme i gang med Weply. Oppsettet i seg selv tar bare 5 minutter. Når chatten først er online, er den bemannet 24/7 av ekte mennesker som spesialiserer seg på nettbasert dialog og det å konvertere besøkende på nettsiden til leads. I motsetning til tawk.to, krever ikke Weply interne ressurser for å opprettholde en fungerende chat. Ettersom chatten bemannes av eksterne chatkonsulenter, trenger du ikke å bruke noe tid eller ressurser på å lære opp ansatte i hvordan de skal besvare chatter og bruke plattformen.

Chatten som belønnes av Google

Chatter påvirker SEO-rangeringen til nettsider. De fleste chatter vil ha en negativ innvirkning ettersom de reduserer sidens hastighet. Men i motsetning til andre leverandører, vil Weplys raske og lette widget faktisk forbedre nettsidens SEO-rangering. Weplys chat forbedrer autoriteten til nettsiden via økt engasjement, noe som forbedrer sidens rangering på Google. Dette skaper økt verdi for virksomheten fordi det betyr økt trafikk til siden deres. Du kan derfor implementere Weplys widget uten å bekymre deg for negativ påvirkning av SEO-parametrene.

medal-search

Ready to provide your website visitors with a unique and personalized live chat experience?