Weply vs. HubSpot

Både Weply og HubSpot gir virksomheter muligheten for å chatte med nettsidebesøkende i sanntid via livechat. HubSpot leverer imidlertid en chat-programvare som gir virksomheter muligheten for å håndtere chatten selv, mens Weply er en komplett chat-tjeneste som håndterer alle chatter på vegne av bedrifter. Weply spesialiserer seg også på leadgenerering, noe som tar verdien av chatten til nye høyder.

group-chat

Personlig bemannet chat

Med HubSpot bruker you chat-programvaren til å besvare kundechattene selv. Her må egne ansatte være tilgjengelige for å besvare chattene løpende. Med Weply er du garantert tilgjengelighet 24/7 ettersom eksterne chatkonsulenter dekker chatten deres døgnet rundt. Våre chatkonsulenter håndterer chatter for over 1500 bedrifter på daglig basis. Å gi de potensielle kundene dine en personlig tilpasset opplevelse på nettet forbedrer kundens opplevelse og kan være nettopp det som gjør at de velger dere fremfor konkurrenten.

Online 24/7

Weply garanterer tilgjengelighet 24/7, 365 dager i året. Med HubSpot avhenger tilgjengeligheten deres i chatten av dine interne ressurser, da dere selv må sørge for at dere er online og svarer på henvendelser fra besøkende. Dataene våre viser at tilgjengelighet er helt avgjørende for at virksomheter skal kunne nå sitt fulle salgspotensiale. Over 50% av alle chat-henvendelser er utenfor tidsrommet 09.00-16.00, og 23% av alle chatter er i helger. Det er derfor Weply har et team med eksterne chatkonsulenter som bemanner chatten 24/7. På den måten sikrer vi at du ikke går glipp av en potensiell kunde på noe som helst tidspunkt.

save-time
chat bubbles

Dyp forståelse for dialoger på nettet

Ingen mennesker er like. Det samme gjelder måten vi kommuniserer på. Det er bare mennesker som klarer å forstå hele konteksten av kundens spørsmål, noe som ofte er nødvendig hvis du ønsker å gi gode svar. Vi vet også at ikke alle kan gi like gode svar og bidra til å skape en god kundeopplevelse. I motsetning til HubSpot, har Weply derfor et team av chatkonsulenter som er spesialister på kommunikasjonspsykologi og dialoger via chat. De har blant annet fått grundig opplæring og testes i spørreteknikker, speiling og metakommunikasjon.

Ta chatten til nye høyder med leadgenerering

Det å motta massevis av kundehenvendelser enten via telefon, e-post eller kontaktskjemaer er enhver virksomhets drøm. Men det kan fort bli et mareritt hvis mange av disse henvendelsene ikke er relevante. Det kan by på mye bortkasta arbeidstid. Med Weplys chat-løsning unngår du dette. Vi innhenter, sorterer og videresender leads med kunder som lever opp til dine individuelle krav. Et av kravene dine for leadet kan for eksempel være at kunden må oppgi telefonnummer, e-post og bo i et bestemt område. HubSpot har ikke funksjoner som disse – vi er faktisk de eneste på markedet som tilbyr denne løsningen.

funnel-ROI
easy-implementation

Enkel og rask implementering

Det er ingen kompliserte prosedyrer for å komme i gang med Weply. Oppsettet i seg selv tar bare 5 minutter. Og når chatten først er online, er den bemannet 24/7 av ekte mennesker som spesialiserer seg på nettbasert dialog og det å konvertere besøkende på nettsiden til leads. I motsetning til HubSpot, krever ikke Weply interne ressurser for å opprettholde en fungerende chat. Ettersom chatten bemannes av eksterne chatkonsulenter, trenger du ikke å bruke noe tid eller ressurser på å lære opp ansatte i hvordan de skal besvare chatter og bruke plattformen. Weply er din eksterne partner som føles som en ekstra ansatt.

Chatten som belønnes av Google

Chatter påvirker SEO-rangeringen til nettsider. De fleste chatter vil ha en negativ innvirkning ettersom de reduserer sidens hastighet. Men i motsetning til andre leverandører, vil Weplys raske og lette widget faktisk forbedre nettsidens SEO-rangering. Weplys chat forbedrer autoriteten til nettsiden via økt engasjement, noe som forbedrer sidens rangering på Google. Dette skaper økt verdi for virksomheten fordi det betyr økt trafikk til siden deres. Du kan derfor implementere Weplys widget uten å bekymre deg for negativ påvirkning på SEO-prestasjonene.

medal-search

Ready to provide your website visitors with a unique and personalized live chat experience?