Weply vs. Intercom

Både Weply og Intercom er leverandører av livechat, og utvikler chatter for bedrifter som bemannes av ekte mennesker. Det er jo nærliggende å tro at de er ganske like. Og de har noen av de samme funksjonene, men det er likevel to veldig forskjellige løsninger. Weply skiller seg ut ved å tilby en komplett chat-pakke hvor chatten din er bemannet døgnet rundt, og du får kvalifiserte leads sendt direkte til din innboks.

group-chat

Personlig bemannet chat

Som Weply, gjør Intercom det mulig for virksomheter å kommunisere med besøkende på nettsidene via live chat. Intercoms Business Messenger er for deg som ønsker å bemanne din egen chat. Du kan også legge til en chatbot-funksjon, som vil prøve å besvare kundehenvendelser før de overføres til en ansatt. Som kunde hos Weply, er det profesjonelle chatkonsulenter som bemanner chatten, slik at du ikke trenger å løfte en eneste finger selv. Chatkonsulentene er våre interne ansatte og får løpende opplæring av oss. Utskiftningen vår av chatkonsulenter er generelt lav, noe som betyr at du kan belage deg på at det er de samme chatkonsulentene som håndterer chatten din.

Online 24/7

I motsetning til Intercom, kan Weply garantere bemannet chat 24/7, 365 dager i året. Det vil alltid være et ekte menneske som sitter klart til å snakke med de besøkende på hjemmesiden din. Med Intercom avhenger tilgjengeligheten din av deres egne ressurser ettersom dere må dekke chatten selv, med egne ansatte, eller ved å betale for eksterne chatkonsulenter. Vi forstår hvor viktig det er at en virksomhet er tilgjengelig på nettet. Dataene våre viser at +50% av alle kundechatter foretas utenfor klokkeslettene 08.00-16.00, og over 23% av chattene er i helgene. Derfor er tilgjengelighet 24/7 en del av Weplys chat-løsning.

save-time
chat bubbles

Dyp forståelse for dialoger på nettet

I motsetning til Intercom, kan Weply garantere bemannet chat 24/7, 365 dager i året. Det vil alltid være et ekte menneske som sitter klart til å snakke med de besøkende på hjemmesiden din. Med Intercom avhenger tilgjengeligheten din av deres egne ressurser ettersom dere må dekke chatten selv, med egne ansatte, eller ved å betale for eksterne chatkonsulenter. Vi forstår hvor viktig det er at en virksomhet er tilgjengelig på nettet. Dataene våre viser at +50% av alle kundechatter foretas utenfor klokkeslettene 08.00-16.00, og over 23% av chattene er i helgene. Derfor er tilgjengelighet 24/7 en del av Weplys chat-løsning.

Ta chatten til nye høyder med leadgenerering

Å få massevis av kundehenvendelser via telefon, e-post eller et kontaktskjema på nettsiden er enhver bedriftseiers drøm. Men det kan fort bli et mareritt hvis flertallet av henvendelsene ikke er relevante. Du ender opp med mye bortkastet arbeidstid. Med Weplys chat-løsning unngår du dette. Vi innhenter, sorterer og videresender leads med kunder som lever opp til dine krav. Et av kravene dine kan for eksempel være at kunden må oppgi telefonnummer, e-post og bo i et bestemt område. Weply er den eneste leverandøren på markedet som tilbyr denne typen leadgenerering 24/7.

funnel-ROI
easy-implementation

Enkel og rask implementering

Å få satt opp Weply Chat på nettsiden tar bare 5 minutter – ingen avanserte prosesser! Og når chatten først er online, er den bemannet 24/7 av ekte mennesker som spesialiserer seg på nettbasert dialog og det å konvertere besøkende på nettsiden til leads. I motsetning til Intercom, krever ikke Weply interne ressurser for å opprettholde en fungerende chat. Ettersom chatten bemannes av eksterne chatkonsulenter, trenger du ikke å bruke noe tid eller ressurser på å lære opp ansatte i hvordan de skal besvare chatter og bruke plattformen.

Chatten som belønnes av Google

Chatter påvirker SEO-rangeringen til nettsider. De fleste chatter vil ha en negativ innvirkning ettersom de reduserer sidens hastighet. Men i motsetning til andre leverandører, vil Weplys raske og lette widget faktisk forbedre nettsidens SEO-rangering. Weplys chat forbedrer autoriteten til nettsiden via økt engasjement, noe som forbedrer sidens rangering på Google. Dette skaper økt verdi for virksomheten fordi det betyr økt trafikk til siden deres. Du kan derfor implementere Weplys widget uten å bekymre deg for negativ påvirkning av SEO-parametrene.

medal-search

Ready to provide your website visitors with a unique and personalized live chat experience?